aloha

Igår tog jag med mig en ungrare, en tysk och två japaner för att visa upp och berätta lite om sveriges stolthet. IKEA. Dom undrade om jag hade något från IKEA och upptäckte då att hela mitt rum är IKEA. Vi åt köttbullar och dajmtårta, vandrade runt bland allt svenskt och jag lärde dom några svenska ord av alla namn som finns på grejerna. Så nu vet dom: gosa, gosigt, gosig, gosedjur, smycka, smycken och bomull och såklart vad IKEA står för(blev riktigt imponerad av mig själv att jag visste det, Ingvar Kamprad, Elmtaryd, Agunnaryd) Inte dom mest nödvändiga orden kanske. Sen drog vi såklart en vända på matavdelningen. Jag har precis käkat en delikatoboll och annat som inhandlades var svenska fiskar, fläderdricka, cider, godissnören och vaniljsås. Nästa vecka är det nämligen jag som bakar äppelkaka till klassen. Förresten så har jag förflyttat mig till advanced klassen för ett tag sedan. Att hänga där känns bra.
Vi hörs, Tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0