23.06.11

Den 23:e. Dagen innan midsommar. Dagen innan den längsta ledigheten denna sommarn. Kan man räkna detta som semester? (om man inte har någon annan??) Det tycker jag. Så grattis till mig själv till semestern. Jag har firat dagen med att synda. gånger två. Att äta godis och köpa mig en klänning. FY! Men gott vare och fin ären.
Midsommarafton. Det låter sommar, blommor, potatis och gräddfil. Jag är sugen på dans i månsken. Att ligga på en äng. Med strålande sol. maskrosor. låg musik. kossor i hagen bredvid och ett gäng kompisar tätt intill. En sommarlovsdag. Det finns kvar i drömmarna. Men ska nog kunna bli verklighet någon gång denna sommar om sommarn vill komma vill säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0