nerför backen över torget

Detta har varit en låång dag. Jag kallas numera smyckestjejen av en lärare, har besökt british library, jag har ätit goda svenska pannkakor och hällekaka från IKEA, jag har ätit nypotatis, gräddfil och stekt sparris (ni borde vara avundsjuka för detta var sjukt gott), jag har varit och shoppat, jag har utforskat gångvägen till stan som inte ligger längre bort än en 30-40 minuters promenad till oxford circus. Varför ta bussen när man kan gå!?
Ni kanske undrar varifrån jag fått mina IKEA pannkakor, det var nämligen inte så att dom bara flög till mig utan igår tog jag mig till IKEA. 1 timmes resa och sen strosade jag runt bland alla välkända namn som stig och rune och log som ett barn på julafton och dom som såg mig där inne och inte fattade att jag var svenska är nog helt dumma. För så mycket jag log av att bara vara där kan tyckas dumt men mmmm vad jag tyckte om det. Sen tog jag mig till restaurangen och åt swedish meatballs och var noga med att säga swedish till tjejen bakom disken. Jag tog mig till den svenska matavdelningen och handlade med mig äppelkaka, vaniljsås, pannkakor, bröd, blåbärssylt, pasta älgar, godis och bara njöt av att allt på förpackningen stod på svenska. Att verkligen kunna läsa äppelkaka och veta att det är äppelkaka man får.  Vi har tur vi svenskar som har IKEA runt om i hela världen.

Kommentarer
Postat av: Alexandra Nilsson - En vikt resa

ikea är alltid underbart :) älskar att gå runt där i flera timmar :)

2011-02-24 @ 20:12:47
URL: http://livsstilen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0