släppa taget

Funderar på en ny kamera, jäkla vad jag spanar.
Berit Karlsson även kallad min älskade nikon D40 fyller snart 3 år.
Den finns inte längre att köpa på marknaden och jag är sugen på att köpa upp mig lite på kamera fronten. Hade varit riktigt roligt att verkligen lära sig kameran och fota en massa massa massa.
D3000 hade inte suttit fel, lagom dyr kamera men 3 snäpp nyare än D40. Den är lätt att lära sig grunderna inom fotografering på vilket är ett stort plus! Den har bättre autofokus(kamera kan specificera fokus bättre på bilden), brushantering och har även dammborttagning. Mer megapixel som gör att man får skarpare bild då man förstorar bilden.
Eller möjligtvis D5000, man får gå upp lite i pris men får en kamera man även kan filma med. Frågan är om det är värt det, eller om det bara är onödigt. Kanske är de det. Lutar nästan åt att de är det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0